lördag 30 april 2011

så fruktansvärt skönt

idag var sista dagen för den här lilla skitkursen på 7.5 hp. med sådana enorma examinationsgrejer att det är ett under att jag inte sover sämre än vad jag gör.

redovisningen utav PBL-arbetet.

Åh! den nervositeten som infann sig i hela klassen var oslagbar! alla sprang omkring som hönor utan huvuden, skrev på fusklappar o önskade sig mil därifrån.
skulle redovisa i tv-debattsform, något vi aldrig gjort förut, där de olika grupperna får redovisa sina arbeten i omgångar, o sedan leka panel o fråga ut varandra.
och vi var skönt nog inte först, men tack o lov inte sist, utan lagom tvåa. lade fram en fantastisk presentation utav en fantastisk rapport o blew the teachers minds! fick nästan enbart god kritik (vår awsome grupp) och de få frågor vi fick gav vi svar på tal hela tiden, rappt, o korrekt.
så skönt! det känns verkligen bra i magen nu, nöjd med rapporten, nöjd med presentation och en fantastisk känsla sådär lagom vid sista dagen på kursen.

inte enbart vår grupp var dock awesome. alla gav såklart ifrån sig fantastiska arbeten även om vi inriktat oss mot olika saker.och jag antar att vi inte är den enda gruppen som kände stenen på 20 kilo nervositet o ångest droppa bort efter dagens slut.

på måndag börjar ny kurs med allas vår favorit, professorn! vi alla undrar fortfarande vad som hände med skägget. förklaringar om blod i sängen o liknande var ganska creepy.
men inget man inte kan leva med.

själv väntar jag på att kurslitteraturen ska skickas iväg så att jag kan få gå o hämta på posten snart, men lär antagligen inte ha boken förrän i slutet av nästa vecka trots att jag beställde för länge sen. *suckar*

aja. det va skönt att bli av med stressen och ångesten, imorgon väntar valborg, sång brasa o fest! missa inte!

/BokBananen

Inga kommentarer: