torsdag 28 april 2011

PBL- mot sitt slut!

Denna vecka är en examinationsvecka. Från måndag till idag har jag och min grupp suttit minst 5-6 timmar på UB och skrivit på, och tragglat PBL-rapporten. Vi kan den ut och in och spyr snart på den (förlåt, men det blir så med uppsatser). Igår hade vi inlämning, imon examinationsseminarium, och "debatt" som de kallar det. Det hela är ett examinationsseminarium där vi ställer frågor till de andra 4 grupperna och deras uppsatser, och sedan blir man själv (med sin grupp) ifrågasatt och slaktad av lärarna. Nej, så går det väl inte till, men när man blir nervös så känns det nästan så.

Men jag ska egentligen inte vara så drastisk. För visst, det är ett lärorikt arbete, men just denna uppgift har kanske varit lite oklar och bidragit till många förvirrade tillfällen och stunder. Vissa saker har fungerat mindre bra men allt som allt är jag nöjd med den grupp jag varit i och den rapport som vi skapat tillsammans. We're Awesome! ^^

Så imon ska vi ha seminarium och sen slipper vi PBL:en för denna terminen. Nästa kurs är med Professorn och lär väl bli lika intressant (jag är seriös nu) som förra gången. Förhoppningsvis blir det en konkret och inte så flummig kurs som BBS-kurserna alltid är. :)

Känns som om jag klankar ner på BBS-kursen men det är ju ändå en nödvändig kurs. Viktig för att faktiskt förstå vad Biblioteks- och informationsvetenskap är. Det är ju det som är grejen med vårt program, så även om kursen är flummig och svår så är det ju vårt Huvudämne! :D

/Super-strawberry

Inga kommentarer: