lördag 25 juni 2011

Sommarlov

Hej!

Nu har vi sommaruppehåll och skolan slutade för knappt en månad sen, med tanke på att vi fortfarande väntar på våra tenta-resultat från de sista inlämningsuppgifterna.
I förra kursen lärde vi oss använda MS Access där vi skapade egna databassystem (som skulle fungera på samma sätt som ett lånesystem på bibliotek) och mitt handlade såklart om frukter. Det är självklart för dom som umgås med mig, inte lika övertygande för lärarna dock. :P

Taxonomin blev också gjord och vi läste varandras texter som gav oss ett bredare perspektiv på tillvaron där vi läste om tvätt, katter, handdukar, kryddor, yrken med mera!

Blev lite stressigt på slutet, om inte annat för mig, men nu är det skönt med lite sommaruppehåll och lite paus från studierna. För jag har ju sommarjobb. Sen är det ju inte alla som har det, många från klassen läser sommarkurser också. Jag skulle ha läst sommarkurser om jag inte hade fått jobb i sista sekunden. :)
Om jag inte hade haft jobb hade jag läst "Astrid Lindgrens författarskap", "Fantastlitteratur" och "Disney, film och litteratur". Allihop är litteraturvetenskap-kurser och jag är både lättad och inte lättad över att inte läsa dom i sommar. Hade varit kul med litteraturvetenskap igen, but still... skönt med uppehåll från studierna och chans att tjäna lite extra pengar! Då kanske jag har råd att resa lite till hösten när mörkret tar över världen igen. :)

kramar
Super-Strawberry
(Jordgubbarnas tid nu när det är juni och midsommar eller?)

Inga kommentarer: